tirsdag, desember 26, 2006

Åiåiåiåjul med din glede!

Jada, så var julens høydepunkt passert og jeg ser tilbake med en del smil. For å beskrive hvor god jula har vært (for meg) sender jeg dere videre til min stebror, Gunnar, sin blogg.
I år har vi feiret vår første jul noensinne i herberget til min far i Holdalsnuten. Her var det plass til alle, og her var det jammen ei åpen dør. Eslene ble parkert ute, og vi langveisfarene fikk husrom, varme, kjærlighet og good mat. Vi har sunget julesanger, åpnet de flotteste gavene, slappet av (les: alle bortsett fra Gunnar) og tror du ikke vi spiste så mye at det var vanskelig å ligge på magen og se "Annie" på tv.
Julen har vært perfekt!
Og hvis du har sittet i kirken, i stua, rundt bordet eller i stallen og sunget om himlen som ligger og hviler på jordens gule strå, så kan jeg ,etter årets jul, fortelle deg at himlen er et bilde på Jesus, og at jordens gule strå simpelthen er et av de 12-1300 stråene som faktisk lå i krybben der vår frelser slappet av med myrra, vise menn, jomfruen, røkelse og gull.
Jeg fryder meg ( Jerusalem...) her hjemme, men det skal bli godt å treffe teamet igjen på nyåret! Men nå er det bare å kose seg de neste juledagene også, og så håper jeg alle dere flotte mennesker der ute koser dere med familiene deres, og at jula kan fylle batteriene før Tv-lisensen, veiavgifta, bota (les: Bergen), arbeidslivet og skolen står parat til å bekymre de små grå igjen.

6 kommentarer:

obs sa...

Takk for en fabulous jul Roar! Og vit dette: jeg tapte klomsingene meeeeeget bevisst, for jeg ville være en tjener, slik som Jesus.

Jørund sa...

Hahaha. Roar har blitt trent av de beste på klomsing hele høsten, så jeg er ikke overrasket over at han vinner hele tiden. Klar for FIFA-kveld en dag eller?

Roar Eikli sa...

Jørund, jeg er din mann!

Solveig sa...

Så bra du har hatt ein fine jul! glede meg utrolig t å se deg om et par dager :) Gud velsigne deg Roar!

Anonym sa...

Takk for noen kjempekoselige dager i Holdalsnuten i jula.
Det var bare så utrolige festlig.
Takk for at dere Eiklier har tatt så godt imot Bjorlandene. Nå føler jeg at vi er én familie.
Ha det godt, Roar, med gjengen din. Det er noen herlige folk. Er glad jeg har sett dere i aksjon.
Hils alle fra stemora di.

Anonym sa...

Roar jeg savner deg!