fredag, januar 26, 2007

Rolige dager på Møre

26.januar.
I dag hadde jeg min debut. Min Kristiansund debut. Byen man hører om, og ser for seg som en relativt stor by. Jeg brukte 5 minutter på å gå gjennom sentrum, og handlesenteret på kaia. Nesten hvertfall. Byen var liten og minnet om en kald vinterdag i Lofoten.
Vi var invitert på lunsj i Kirkelandet Kirke klokken 11.30. Der møtte vi deler av en flott stab, som disket opp med laks og andre godsaker. Og kirka da gitt.... 30 meter med gudshus strakk seg opp mot en snøfylt himmel, og klangen i rommet hang igjen lenger enn sinnataggen har stått i Vigelandsparken. I morgen braker det løs med Roadservice, og vi gleder oss, men er spente.
Jeg har også truffet kjentfolk i dag. Hanne Schalla og jeg var ute på Kina restaurant og lunsja, etter kirkelunsjen. Det var skikkelig koselig.
I kveld har Maren og gutta hatt konsert i den nyåpnede kafeen på Høgtun. Høgtun er skolen vi bor på i Møre. Konserten var fin. Intim og fin. Litt på jolly i forhold til andre konserter, men den hadde absolutt sin sjarm. Maren er jo ett annet navn på sjarm.
Nå har natta lagt ett svart pledd over Møre, og sengen er desidert det stedet som frister mest å bruke de kommende timer i. God natt.

4 kommentarer:

Anne Marthe sa...

E vil nok kalle d NORDmøre mr!
Møre e d vakre SUNNMØRE:)

Roar Eikli sa...

Møre er vel Møre... alt under samma kammen:)

Kjetil sa...

Rop det ut om Molde er et stop på din vei. Møre er Møre...

Anonym sa...

Sorry mac:)
E nok ikke d...
Peace