søndag, mai 14, 2006

Snipp snapp snute, så var Elkjøp eventyret ute...

Det var en gang ett digitalt fotokamera som ikke virket...
Det er nå tre måneder siden, og i går var jeg ute på Elkjøp og da hadde de fått et kamera som Hewlett Packard hadde sendt til meg. Jeg stakk ut og kikket på det, og jeg ble overrasket da det lå ett lite håndholdt kamera på disken. Dette kunne da umulig måle seg med det kameraet jeg leverte inn! Og etter mye om og men fant gutta på butikken ut at de var enig med meg. Jeg fortalte de at jeg ikke godtok byttet, og sa jeg skulle ha ett kamera som var minst like bra som det jeg leverte inn, og da ble jeg invitert inn i butikken (sannsynligvis siste gang jeg satt mine ben der), og jeg fikk velge ut ett kamera fra kameraavdelingen deres.
Så nå sitter jeg her med et kamera som kostet 1000 kroner mer enn det jeg opprinnelig fikk, og jeg er bra fornøyd med min egen utholdenhet, min egen forhandlingsevne og mitt nye kamera! Folkens, nå er kommentaravdelingen her på bloggen min åpen for gratulasjoner av nytt kamera, og skryt for min utholdenhet med denne udugelige kameraforhandleren, Elkjøp!

7 kommentarer:

Martin sa...

Hei gamle far. La meg få være den første som gratulerer! Jeg er litt stolt av deg, såpass må jeg få si. Forresten så har jeg et særtrykk av forbrukerkjøpsloven liggende her, kanskje du trenger det til fremtidige forbrukerdueller med store kjeder??!?

Anonym sa...

Jeg foreslår at du hyrer inn Martin til neste gang du skal kjøpe noe hos de store fantastiske kjedene våre. En kommende advokat og en våryr juss-student er det ikke mange som prøver seg på. Gratulerer med vel overstått duell og lykke til med de kommende bataljer. Kos deg i bryllup Roar! Du er drit bra!

Anonym sa...

Godt jobba roar!
Gratulerer så masse ja!
merker jeg sikler litt på et kamera selv, og nå vet jeg iallefall hvor jeg ikke skal lete!

patrick sa...

hipp hurra for deg!! tålmodighet lønner deg!! du er rå bra!! vi snakkes snart en dag :)

Anonym sa...

Hei Roar:)
Gratulerer med nytt kamera!!
Takk for sist,,håper vi treffes på skjærgårds i år også!? Og forresten knall bra blogg du har,,du er utrolig flink til å skrive!!
Klem fra Solveig, 1 av naboene på skjærgårds;)

Anonym sa...

Noe har du da arvet fra meg! Stahet kan lønne seg. Tror jeg sto på overfor Elkjøp i et halvt år, men så fikk jeg nytt kamera jeg og. Men det var ikke finere enn det jeg leverte inn - så da kan vi vel konkludere med at du fikk en raskere løsning - at du fikk et bedre resultat, MEN at opphavet fortsatt er staere!!
Far

Anonym sa...

Hællæ.
Flink gutt! Den som gir seg er en dritt, og det er du jo så langt i fra så dermed stemmer det ordtaket fra Indre Østfold.